شیراز میزبان نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان
    
تعداد بازدید: 1095
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/3/16
رئیس سازمان صمت فارس از برگزاری نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان به میزبانی شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۳۱ خرداد تا ۳ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

حمیدرضا ایزدی در دیدار و بازدید از صنایع قطعات الکترونیک شیراز از برگزاری نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان استان فارس خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۳۱ خرداد تا ۳ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

او به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اینکه تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی موجب پیشرفت اقتصادی خواهد بود اشاره و گفت: برای ارتباط بهتر صنعت با دانشگاه راهکاری علمی و عملی باید در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس بر هم‌افزایی با تشکل‌های بخش خصوصی، مراکز علمی و دانشگاهی برای بهره‌مندی از دانش روز توام با فناوری‌های برتر تاکید و گفت: برندسازی در سطح بین‌المللی، افزایش تولید، استفاده بهینه ازظرفیت‌ها، فراهم آوردن سیستم استاندارد در تولید تجهیزات و دیگر فاکتور‌های این حوزه نقش مهمی در توسعه اقتصاد دارد.

ایزدی گفت: با توجه به شعار سال شرایط اشتغال، تولید و ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان ایجاب می‌کند از تمامی قابلیت‌ها و توانمندی‌های صنایع بزرگ به بهترین وجه ممکن استفاده شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس به ظرفیت صنایع قطعات الکترونیک شیراز و فاتح صنعت در استان فارس اشاره و گفت: رشد، توسعه و بهره‌وری از میزان تولیدات این ۲ مجموعه بزرگ سبب افزایش نرخ اشتغال و درآمد و کاهش بیکاری می‌شود.

ایزدی همچنین بر توجه به تولید محصولات و تجهیزات دانش‌بنیان و استفاده از جدیدترین و به روز‌ترین فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های مختلف طراحی و ساخت تجهیزات تاکید کرد و گفت: این امر از مهم‌ترین نقاط قوت این مجموعه‌های صنعتی در استان است.

افزایش تولید، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، فراهم آوردن سیستم استاندارد در تولید تجهیزات و توجه به امر تحقیق و توسعه در کنترل کمی و کیفی محصولات از جمله موفقیت‌های این ۲ واحد صنعتی است که رئیس سازمان صمت استان فارس در صحبت‌هایش به آن اشاره کرد.

ایزدی گفت: حفظ واحد‌های موجود، توسعه شرکت‌های صنعتی، حمایت از صنایع دانش بنیان، بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات خط تولید، توجه به سرمایه‌گذاری در صنایع مادر، کیفی‌سازی محصولات بومی و تقویت صادرات از مهمترین و محوری‌ترین رویکرد‌های این سازمان در بخش صنعت است.

براساس این گزارش در نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان دستاورد‌ها و نیاز‌های صنایع محتلف از جمله نفت وگاز، ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی، صنایع فلزی وشیمیایی، تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی، صنایع برق و الکترونیک، صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات و صنایع خودرو و لوازم خانگی ارائه می‌شود.

 

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.